Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 30 of 43

Thread: De weeklydose.awards 2003: achtergrondinformatie

Inactive Member Dayspring's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Defunkt:
    Tamelijk OT maar leuk leesvoer:
    Best/worst comics of 2003
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tja, wat zal ik ervan zeggen?
    Niets..
    Ok.

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Tamelijk OT maar leuk leesvoer:
    Best/worst comics of 2003

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Nog twee weken en dan gaan de stemhokjes voor de weeklydose.awards 2003 dicht. En eerlijk is eerlijk, we kunnen nog wel wat stemmen gebruiken! Momenteel zitten we zelfs onder het opkomstniveau van twee jaar geleden en dat is natuurlijk jammer.

Mocht je nog niet hebben gestemd of iemand kennen die ook wel verstand heeft van comics (of gewoon een grote fan is), het kan nog altijd.

VOLGEND JAAR Ja, ik was alvast vooruit aan het denken. Ik voel namelijk wel wat voor een evenwichtiger oordeel over de lijst nominaties en dan denk ik met name aan een soort weeklydose.commissie die in samenspraak een lijst waardige, diverse genomineerden voor 2004 aanlevert. Drie tot vier mensen met verschillende achtergronden... moet kunnen, toch?

Even in het achterhoofd houden en te zijner tijd iets mee doen. Kortom, als je de komende maanden een mailtje ontvangt met een uitnodiging voor die commissie, dan weet je waar het over gaat. forums

Inactive Member dannyde's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Aangezien ik meerdere van bovenstaande niet (volledig) ken of heb gelezen, volgt geen volledige lijst (zou een beetje oneerlijk zijn anders).

Beste tekenaar
    Jim Lee (Batman)
    ik moest zowaar twijfelen tussen Hitch en Lee. Maar aangezien ik alleen enkele nummers van Ultimates heb gezien en daardoor gene volledig beeld van Hitch heb, gaat mijn stem toch naar Lee.

Beste inkleurder
    Studio F (Spectacular Spider-Man, Incredible Hulk)
    Lekker simplistich en ondersteunende kleuren ipv het overstemmen vd oorspronkelijke tekeningen

Beste cover artist
    Alex Ross (Astro City)
    Die gozer is gewoon goed

Beste serie
    The Ultimates (Marvel)
    Batman was goed omdat Lee/Loeb erop zaten, daarna was de interesse voor mij eraf. Ultimates heeft nog steeds mijn interesse.
    By the way, geen enkele Spider-man serie?

Beste uitgeverij
    Dreamwave (uitgever van oa. Transformers, TMNT)
    Vind het knap wat ze presteren

Beste Juniorpress serie
    Spiderman (door Straczynski, Romita Jr, Jenkins & Buckingham)
    Eindelijk een SM titel...

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Joe_Cool:
    Aangezien ik meerdere van bovenstaande niet (volledig) ken of heb gelezen, volgt geen volledige lijst (zou een beetje oneerlijk zijn anders).
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Heb je ook daadwerkelijk via de site gestemd? Ik heb niet alle stembiljetten handmatig bekeken, dus ik weet niet uit mijn hoofd of ik jou al voorbij heb zien komen, maar voor de duidelijkheid: als je alleen hier post, tellen je stemmen niet mee: je moet naar weeklydose.com voor het daadwerkelijke biljet.

Ach, misschien weet je dat allang. In dat geval excuses voor mijn grove onderschatting van je intelligentie! [img]smile.gif[/img]

Inactive Member dannyde's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Oh!:
    Heb je ook daadwerkelijk via de site gestemd? Ik heb niet alle stembiljetten handmatig bekeken, dus ik weet niet uit mijn hoofd of ik jou al voorbij heb zien komen, maar voor de duidelijkheid: als je alleen hier post, tellen je stemmen niet mee: je moet naar weeklydose.com voor het daadwerkelijke biljet.

Ach, misschien weet je dat allang. In dat geval excuses voor mijn grove onderschatting van je intelligentie! forums
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Via de site stemmen? Hm,misschien moet ik site bookmarken ipv de MB. Dan mis vast niet de belangrijke zaken forums

Inactive Member I.c.e Motion's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Crap.. tijd geleden al gestemd.. pas geleden Empire gelezen van Waid en Kitson.. wat n geweldige miniserie was dat..

Inactive Member Y2KOh4's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Gisteren tijdens de beurs in Rijswijk viel me op dat nog aardig wat boardleden niet hebben gestemd. Ai, ai, ai. [img]smile.gif[/img]

VANDAAG IS DE LAATSTE DAG DAT JE KUNT STEMMEN!
    Als alles volgens planning verloopt, gaat het stembiljet vanavond laat van weeklydose.com af en is de stemperiode voorbij. Mocht je nog niet hebben gestemd, dan kun je dat vandaag dus voor het laatst doen. Als extra motivatie: iedereen die stemt, maakt kans op een leuk prijsje! En hoe meer mensen stemmen, hoe representatiever de uitslag, dus klik je weg naar weeklydose.com en stem!

<font face="1">(verdorie, ik voel me alweer zo'n enthousiaste 538-jock)</font>

Inactive Member Otheym's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

http://www.cinescape.com/0/editorial...e&obj_id=40648

hoe herken je zelfingenomen critici? Ze vereren Grant Morrison en haten Claremont. Dit gaat zo ver dat er geen logisch argument meer is, van Morrison word alles goed gepraat, hij is revolutionair, nieuw, fris, opmerkielijk, en stuurt de hele serie en franchise voorwaarts het nieuwe millenium in.
    Claremont is stoffig, doet nooit iets nieuws en zijn serie is een voortzetting van een zielige tweede run, een serie geschapen uit medelijden voor de man en een zoethoudertje voor de idiote fans.

Ondertussen, als ik X-treme en New naast elkaar leg, valt me al snel op dat Claremont de ideeen over de achtergrond van het wereldje van Morrison's mutanten dieper uitwerkt. veel kritischer onder de loep legt, en toch verdomd nieuwe dingen doet. De serie is kwalitatief behoorlijk stabiel, qua verhaal dan zijn de schommelingen niet al te drastisch.
    Tot nu toe heeft de serie nog maar twee tekenaars gehad, en een derde voor een mini-serie. De eerste tekenaar, heeft zijn carriere eigenlijk alleen maar in de lift gezien als hij met Claremont samenwerkte, en werd vervangen omdat een hoge pief z'n eigen mislukte project nieuw leven in wilde blazen. De vervanging was een tekenaar wiens stijl kaarsrecht tegenover die van Salvador staat, en daarbij is Kordey ook nog eens een tekenaar die door velen verguisd word.

New X-men zie ik eigenlijk alleen alles nog eens dunnetjes over doen dat Claremont een kleine twintig jaar geleden deed. De nieuwe elementen zijn schaars en worden naar de achtergrond geschoven, en de elementen die het meest naar voren komen zijn niet echt nieuw, maar gewoon een oud verhaal in een nieuw jasje gestoken. De kwaliteit van de verhalen schommelt zo drastisch dat wat de ene maand een brilliant verhaal dreigt te worden, de tweede maand in niets meer dan drek lijkt te verzanden.
    Het aantal tekenaars op deze serie is talrijk, naast een aantal grote namen, ook een aantal niet grote namen, maar een consistent uiterlijk is het er niet mee verkregen. Vooral niet als je bedenkt dat de serie op een moment 2 vaste tekenaars had, en er een aanvullende tekenaar op na hield die uiteindelijk meer nummers produceerde dan het vaste team, onder een enorme deadline, gezien deze vervanger aan twee series werkte. Arme Kordey.

Maar nee, Grant Morrison is de brilliante heiland van comics, en er zijn maar wat veel figuren die klaarkomen als ze weer eens masturbatorisch een review schrijven over hoe geweldig diepzinnig zijn nieuwste verhaal wel niet is. Meta-fictie hier en solipsen daar, het moet maar brilliant gevonden worden, ook al zijn de verhalen echt niet om naar huis over te schrijven. Een leuk begin van zijn run, maakt zijn missers echt niet beter. Planet X zoog stront door een rietje, net als Assault on Weapon X en Here Comes Tomorrow blijkt tot dusver ook niet echt het succes te zijn dat velen denken dat het zou moeten zijn.

Geef mij Claremont maar, niet perfect, maar hij heeft met X-treme X-men laten zien dat hij verdomd goed weet hoe hij met de ideen van een ander aan de haal kan gaan en zo een product te scheppen dat vernieuwender is dan het product waar hij op inspeelt.

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Euh Otheym. Niet om het een of ander maar waarom zet je dat hele bericht in vredesnaam in deze topic????

Zet hem in Comicnieuws of in de X-men algemeen die ergens op dit board rondzwerven...

Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast